уторак, 26. фебруар 2013.

POSNE ŠTANGLICE SA DŽEMOM OD DRENJINA

Ako ste pomislili da je samo jedan u nizu klasičnih slavskih posnih kolača, pogledajte ponovo sastojke. U ove štanglice, koje se ne peku, ne ide ništa od masnoće, tako da su savršene i za one kojima je potreban fin i kvalitetan slatkiš za dane posta na vodi. 

Dvoslojna štanglica, oraha i badema koji se mešaju sa prah šećerom, a onda se masa poveže limunovim i pomorandžinim sokom, sa kontrastnim srednjim slojem, kako po izgledu tako i po kiselosti. Ako nemate džem od drenjina, verovatno možete koristiti neki drugi crvenkasti džem ali koji mora da kisi, onako da štipne malo za jezik. Možda bi najsrećnija zamena bio džem od malina sa malim procentom šećera.

Slika je na neki način i optička varka, jer su ove štanglice stale u mali tanjirić, pa se nemojte iznenaditi njihovim minijaturnim izgledom 5x1x1,6cm. Međutim, samo jedna vam je dovoljna da vas razveseli i utoli glad. Sitne kolače retko pravim, ali ovaj spada u top 10.




POSNE ŠTANGLICE SA DŽEMOM OD DRENJINA

I SLOJ
150g mlevenih oraha*
100g prah šećera
oko 2 kašike sveže ceđenog soka pomorandže, bez pulpe

II SLOJ
nekoliko kašičica hladnog džema od drenjina

III SLOJ
150g oljuštenih sirovih mlevenih badema* (oko 200g badema u ljusci)
100g prah šećera
oko 2 kašike limunovog soka

2-3 kašika mlevenih oraha za posipanje


Pomešajte orahe sa prah šećerom. Dodajte sok od pomorandže i rukom zamesite masu nalik plastelinu, ali budite oprezni pri dodavanju druge kašike, jer su ovde kapi u pitanju koje mogu da razmekšaju kolač, pa da ga onda jedete kašičicom. Na papiru za pečenje pomažući se oklagijom rastanjite masu u oblik pravougaonika veličine nešto manje od 15x20cm. Širom stranom noža ravnajte stranice kolača pritiskajući ih da dobijete ravne ivice. Ponovite isti proces sa bademom i limunovim sokom za treći sloj ali na zasebnom papiru za pečenje.

Premažite prvi sloj tanjim slojem hladnog džema od drenjina. Preklopite slojem od badema. Stavite papir preko kolača i lagano pređite oklagijom da dobijete pravougaonih 15x20cm. Pospite preko mlevene orahe. Oni će "trčati" po površini ali stajanjem u frižideru upiće vlagu i blago se fiksirati za gornju površinu.

Stavite u frižider da se kolač malo stegne, pa secite štanglice veličine 5x1x1,6cm.

*Uvek meljite oko 200g oraha jer će vam deo ostati u mašini za mlevenje. 200g badema u ljusci daje150g blanširanog mlevenog badema. Ako kupujete sirove bademe u ljusci onda ih ubacite u manju šerpicu sa ključalom vodom i kuvajte 1-2 minuta dok se opna ne razlabavi. Stavite ih u hladnu vodu i skinite opnu. Poređajte ih na čistu krpu i pokupite sav višak tečnosti. Ostavite ih na sobnoj temperaturi bar jedan dan ili ako vam se žuri ubacite ih u rernu na nekih 100 stepeni da se malo prosuše. Ne smeju se prepeći i promeniti boju.



ALMOND AND WALNUT BARS WITH CORNEL JAM

I LAYER
150g ground walnuts
100g powdered sugar
around 2 tablespoons of freshly squeezed orange juice without pulp, give or take a drop

II LAYER
couple of teaspoons of cornel jam

III LAYER
150g blanched ground almonds
100g powdered sugar
around 2 tablespoons of freshly squeezed lemon juice without pulp, give or take a drop

2-3 tablespoons od ground walnuts for dusting over


Mix the walnuts and powdered sugar. Add in the orange juice and knead by hand. Place on the baking paper and form a rectangle 15x20cm with a  rolling pin. Use the sides of a knife to push the edges and get a sharp margine. Repeat the same process with the third layer on the separate baking paper. Spread a thin layer of cornel jam over the first layer. Flip the third layer over. Place the baking paper on top and lightly go over with a rolling pin. Sprinkle ground walnuts. Place in the fridge for an hour and then cut into rectangles 5x1cm.



17 коментара:

  1. Ja sam pomislila da su to neke štanglice sa prhkim testom i gore nekm kokosom. :) Sad kad sam videla recept, posebno su mi se dopale. Jaaaakooo zanimljivo! Mogla bih dzem od drenjina zameniti dzemom od ribizli koji je dosta kiseo, a jako ukusan. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Milkice nisam probala džem od ribizli, ali ako kisi više od džema od kajsije onda može. Pravi se očas posla, samo nemoj se iznenaditi malom količinom koju dobiješ, ali je jedna štanglica dovoljna čak i za doručak.

      Избриши
  2. Što se posnosti tiče, to mi je zadnje na pameti, ali štanglice su fantastične, s masnoćom ili bez. Mogu zamisliti okus limuna, naranče i badema i oraha. Plus pekmez od drenina koji jednostavno obožavam. Divno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Katarina, zaista jesu kvalitetne i ja volim te kolačiće gde 2-3 zalogaja mogu da zasite. Posni kolači su obavezni za slave koje padaju u dane posta i praznike, pa je srpska kuhinja bogata takvim receptima, samo što se onda koristi margarin, a ovo varijanta preskače tu nezdravu namirnicu. Nisam ni ja primetila da nema masnoće, dok nisam nakuckala recept, doduše badem i orah imaju svoje zdrave masne kiseline.

      Избриши
  3. Jako zanimljivo, ovaj dio bez pečenja a super izgleda

    ОдговориИзбриши
  4. Ovo mi djeluje jako, jako fino. Fotografija mi je prekrasna!!

    ОдговориИзбриши
  5. Brat mi se bacio u uzgoj aronije pa ja smišljam recepte u kojima bi ju mogla upotrjebiti...ovo je sigurno pogodak;)!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam nikad aprobala aroniju iako sam čula da su je obilato koristili kao zamenu u sokovima od borovnice kad nisu ni znali šta je aronija i koliko je zdrava. Ako kisi onda može.

      Избриши
  6. Ovi kolačići su me baš zainteresirali, jako lijepo si ih opisala i objasnila recept, a tako dobro mi izgledaju da ću ih sigurno i sama napraviti. Sastojci su po mojoj mjeri, a što se džema tiče mislim da mi je trenutno najkiselkastiji onaj od ribizli sa limunom pa ću njega koristiti.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Branka, ti si kraljica džemova i marmelada i ako kažeš kao i Mimii ribizla onda ribizla. Vidiš ja sam bila ubeđena da bi malina bio prvi izbor, verovatno po boji, iako me malko ukus ovog džema podseća na drenjinu.

      Избриши
  7. Stvarno super izgledaju! Interesantno je da je način pripreme vrlo lak, a izgled me nekako podseća na krajice štangle koje nisu nit brze, nit lake. Ukusa drenjina se više i ne sećam, jel' je tako davno bilo kad sam ih poslednji put jeo :)

    Super recept i fotografije! Sve pohvale!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Miroslave, ne znam koje su to štangle krajice (ako nije slovna greška. Ni manjeg kolača kad napraviš ni više zasitnog nisam našla do sada.

      Избриши
  8. Super su, po fotki ne bih nikada rekal da nisu pečene.

    ОдговориИзбриши
  9. Čim ima badema, ja sretna :D Jako fino, pogotovo zbog džema od drenjina :)

    ОдговориИзбриши
  10. Dobije se mala kolicina ali stanglice su prefine...treba poduplati kolicinu bez obzira koliko su "jake' svejedno se ne moze stati samo na jednoj stanglici,ja nisam mogla !!!!!

    ОдговориИзбриши