четвртак, 31. јул 2014.

PIKANTNA TOPLA SALATA OD ZELENE BORANIJE (OLOVKE)

Niste baš ljubitelj boranije? Vreme je da je zavolite!

Beli luk (puuuuuuuuuuno belog luka jer boranija voooooooli beli luk) i ljuta tucana paprika čine da obična boranija postane super ukusan i zdrav obrok. Brzo se sprema, jer je olovka gotova za nekih 10-15 minuta kuvanja, taman dok vi iseckate beli luk. Možda je tajna u njenoj pikantnosti to što se beli luk i tucana paprika prvo malo proprže, onako samo malo da omekšaju, pa se sve lepo upije u boraniju u toplini šerpe. 

Možete je servirati kao toplu ili hladnu salatu, a i sjajno se drži u frižideru danima. 

PS Dok sezona još traje možete uživati i u kuvanoj boraniji ili hrskavo zapečenoj u rerni.




PIKANTNA SALATA OD ZELENE BORANIJE
prilog za 4 osobe, salata za 4-6 osoba

700g zelene boranije tipa olovke
3 kašike maslinovog ulja
2 pune kašike sitno seckanog belog luka (oko 7 krupnijih čenova)
1 kašičica ljute tucane paprike (po ukusu)
1 ravnija kašićica soli
1 kašika belog vinskog sirćeta

Očistite boraniju (isecite joj brkove), operite je i isecite svaku na 2-3 dela. Stavite u veći lonac vodu da proključa i ubacite boraniju. Kuvajte dok boranija ne omekša ali da i dalje ima sasvim malo hrskavosti u sebi, nekih 10-15 minuta. Olovka se brzo kuva i ako je prekuvate raspašće se u salati. Dok se boranija kuva iseckajte beli luk. Ocedite boraniju.

U šerpi u kojoj se kuvala sipajte maslinovo ulje i sasvim kratko propržite beli luk, onako samo da zamiriše. Sklonite šerpu sa vatre i umešajte i propržite ljutu tucanu papriku par sekundi. Ubacite boraniju, posolite i dodajte sirće. Promešajte i vratite na ringlu još koji sekund dok je lagano prevrćete i mešate.

Poklopite i ostavite da se ukusi prožmu nekih 15-ak minuta. 

Servirajte ovako propremljenu borniju kao prilog ili salatu u hladnom ili toplom izdanju.

PS Nije greška u količoni belog luka, 2 pune kašike sitno seckanog. Bez belog luka salata je bljutava i dosadna.



HOT AND SPICY GREEN BEAN SALAD

700g green beans
3 tablespoons of olive oil
2 tablespoons of finely cut garlic
1 teaspoon of hot chilli flakes
1 even tespoon of salt
1 tablespoon of vinegar

Trim the ends off the green beans. If you prefer cut each one into 2-3 pieces. Bring a pot of water to a boil. Drop in the beans. Cook for 5-15 minutes, al dente. Drain in a colinder. Heat the oil in a pot and fry the garlic for a few seconds. Take the pot of the heat and stir in the chilli flakes for a second. Drop in the beans. Add in the salt and vinegar. Stir and bring over to the heat for 10 seconds while stirring constantly. Take of the stove. Cover the pot with a lid and let the salad sit for at least 15 minutes before serving. Serve hot, at room temperature or cold. Keeps good in the fridge for days. Side dish for 4. 



21 коментар:

  1. Obožavam ovu vrstu boranije jer je za salatu savršena! Moraću i ovaj recept da probam i sa olovkom i ovom običnom koju trenutno imam, da promenim onaj standardni u koji ide maslinovo ulje ili suncokretovo sa sirćetom i sve to ohlađeno. Rashladi savršeno.

    ОдговориИзбриши
  2. Baš prava, sezonska salata. Mogu je jesti samu, bez ičeg drugoga. Jako mi se sviđa ovaj recept i opet se ljutim kada se sjetim da više ne mogu naći ljutu tucanu papriku. Odjednom je više ne drže, pojma nemam zašto. Uf!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kad je jedem samu onda nekako uvek pridodam kuvana jaja, tj. isto radim i kad nam je blitva glavni obrok. Verovatno se tako nadoknade proteini.

      Избриши
  3. Zelena olovka je i moja najomiljenija boranija... Slično spremam salatu, ali je moja hladna i bez tucane ljute paprike. To zanči da prvom prilikom pravim po tvome, jer ljuto obožavam :)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gago, mi je jedemo toplu čim je spremim, a sutradan hladnu. Super je u oba slučaja. Htela sam nešto da pridodam u salatu i tako mi je ruka krenula ka paprici i voila!

      Избриши
  4. Ovo može biti odličan letnji obrok :)

    ОдговориИзбриши
  5. Ja ću ovo sigurno probati jer nikako nisam ljubitelj boranije. Stalno tražim nove recepte koji će mi se dopasti...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Milkice, ako imaš one puterice, široke žute boranije, probaj ovu zapečenu sa palentom. Ona je divna za one koji ne ljube boraniju. Ova salata ti je gotova očas posla, pa ako vam se nešto ne dopadne možeš da je pokloniš tvojima, jer može da stoji danima.

      Избриши
  6. Samo sto ne zamirise sa slike, bas mi se svidja receptic, nisam je jos pravila na taj nacin.:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U Lana, ako volite začinjeno onda šef i ti sigurno imate odličnu tucanu papriku koja ovde ide.

      Избриши
  7. pošto mahune volim i nastojim ih jesti bar jedan put tjedno, dok ih još ima, za sljedeći put ću ovako...jer, pikantno je još bolje...
    čak sam i ljute papričice na balkonu posadila :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snježo i ja pokušavam da ih uguram bar jednom nedeljno, i to onu putericu boraniju kao kuvanu (link gore) i na salatu. Meni se dopada i to što boranija ima tako malo kalorija. Mogu i papričice, one crvene radi kontrasta.

      Избриши
  8. Slicno i ja pravim, samo bez tucane paprike, u hladnoj varijanti. Probacu sigurno i ovako, bas sam dobila nove zalihe dobre tucane paprike koju ja znam kao 'bukovec'.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slađo, probaj. Ako voliš začinjeno biće ti odlično. Ne liči na tucanu papriku, jer se proprži, onako skroz je neobično, a obično. Ne znam da li i ti propržiš malo beli luk ali meni se takav način mnogo više dopada nego kad se doda svež. Može se dodati više, ima lepšu aromu, a ne hrska pod zubima.

      Избриши
  9. Da je došao ovaj dan da mene recept sa boranijom zaintrigira... Moja mama će pustiti suze radosnice :)
    Pravim i javljam utiske.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E baš mi je drago! Ako ti se kojom slučajem ne dopadne ponesi mami na poklon.

      Избриши
  10. Receptić je za 10+. Danas sam napravila, jeli smo toplu varijantu i odusevljeni smo :) Pozz :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Majo iskoristi boraniju dok je ima na pijaci. Ova salata je i hit kod mene ovoga leta. Danima može da stoji u frižideru. Pravila sam i sa žutom olovkom, ali mi je zelena nekako efektnija.

      Избриши
  11. Анониман4. јун 2022. 14:55

    Boranija nije nikada dosadna i bljutava 👍

    ОдговориИзбриши